Fietsplus start campagne Bewaar je dromen niet voor morgen

 

 
 

Naast de algemene slogan ‘maakt fietsen bijzonder’ voert Fietsplus met enige regelmaat aanvullende themacampagnes. Zo ook dit jaar. Het thema voor 2015 is ‘Bewaar je dromen niet voor morgen’, die afgeleid is van de gelijknamige hit van het bekende Nederlandstalige duo Harten Tien.


Fietsplus heeft Harten Tien, onder andere bekend van het TV-programma ‘Bloed, Zweet en Tranen’, bereid gevonden om de reclamespot voor de campagne in te zingen. “Het is deze keer een campagne met een boodschap en niet zo zeer gericht op een merk of soort fiets”, licht Perry Jansen toe.


Klanten van morgen
De directeur van Bikes & Retail, de organisatie achter de succesvolle winkelformule Fietsplus, geeft aan dat de lange versie uitstekend kan worden gebruikt voor het promoten van kinderfietsen. “Op dit moment concentreert een aantal fabrikanten zich steeds minder op het segment kinderfietsen. Voor de vakhandel blijft deze groep echter van groot belang. Naast grootouders, die je de winkel ermee in krijgt, zijn de kinderen letterlijk de klant van morgen”, zegt Jansen. “Nu we weer omhoog klimmen uit de recessie zien we in het algemeen dat de consument nog steeds op zijn geld zit.”
Door middel van de campagne ‘Bewaar je dromen niet voor morgen’ speelt Jansen met Fietsplus direct op dat gevoel. “Dit met als insteek om de euro's te gaan besteden voor hun eigen dromen zoals bijvoorbeeld een nieuwe e-bike of om de dromen van hun kleinkind te laten uitkomen met een nieuwe kinder- of schoolfiets. De campagne zal breed worden ingestoken gericht op de huidige doelgroep van Fietsplus”, aldus Jansen.


Gericht reclame maken
Voor de ondernemer die lokaal aan de slag wil met deze campagne, heeft Fietsplus reclamespots en advertenties klaar liggen. “Door een zogenaamde Tag-on worden de reclamespots nog persoonlijker gemaakt voor de desbetreffende Fietsplus vestiging”, zegt Jansen. “De campagne zal gaan lopen via de folder, digitale flyer, nieuwsbrief, You Tube en Narrow Casting (shop TV). De spots zijn tevens zeer geschikt voor de regionale of lokale radio waar de ondernemer met een simpeler Tag-on gericht reclame kan maken voor zijn Fietsplus-vestiging.”
Inmiddels is het team van Fietsplus al druk bezig met het vervolg op deze actie, die volgens ingewijden spectaculair zal worden.

 

 

 


 
  afmelden nieuwsbrief


BIKES & RETAIL NIEUWS

 

Succes na Bikes en Retail Tour dag
lees meer

Fietsplus start campagne Bewaar je dromen niet voor morgen
lees meer

Bikes & Retail zet ook in op ontzorgen
lees meer

Bikes & Retail bundelt inkoopvolume met HIT-MKB
lees meer

Fietskiezer groot succes bij Fietsplus
lees meer

 

 
 
 

GMS Verbund GmbH
CAST 617/3
Buizerdlaan 6
3435 SB Nieuwegein

T.: +31 (0) 30 6013773
F.: +31 (0) 30 6021115
M.: +31 (0) 6 22 01 4851
E.: info@bikesandretail.nl
I.: www.gms-group.nl

 

Bikes and Retail
Starten
Aankoop bedrijf
Verkoop bedrijf
Vacatures
Contact
Route

© Bikes and Retail, 2018